Ny Utmaning från Hobbyglädje

Då var det dags för mitt bidrag i Hobbyglädjes senaste Utmaning. Kriterierna denna gång för projektet var att det skulle innehålla följande:

  • en fågel
  • punchinella
  • färgen blå
  • snirklar – stämplade eller doodlade
  • knappar

Hela hobbyrummet är fyllt av halvfärdiga julkort så det var riktigt kul att få göra något som inte hade med säsongen att göra.

img_1864

Utmaning från Hobbyglädje

Papper: grå cardstock, julprick blå från inkido samt diverse papper från Basic Grey
Fågeln och grenen är egen design, knapparna är Tilda-stämpel från Panduro.
Vit punchinella.

img_1866

Jag gillar att använda distanskuddar för att få lite djup i kortet.

2 responses

  1. Jag tänkte möjligen göra ett bidrag till utmaningen, men jag vet varken vad punchinella eller doodla är så jag lämnade WO. Nu förstår jag i alla fall vad punchinella är: paljettspill!

  2. Det är fantastiskt att man kan tjäna pengar på att sälja resterna som blir över efter att man har gjort konfetti/paljetter…

    Doodla är ännu ett sånt där hemst försvenskat ord (doodle) som alltså handlar om att rita/klottra.

Kommentera

