Mellandagspyssel

Förra årets mellandagspyssel blev ett halsband att använda på nyårsfirandet. Jag fick tipset i ett gammalt nummer av Burda och gjorde sen lite efter eget huvud.

Material:

  • ett pärlhalsband som jag hade liggande
  • ett pärlhalsband med flera rader i olika storlek från Åhléns
  • satinband i vitt och svart (3 mm breda)
  • två större öppningsbara ringar som jag hade liggande (scrapbooking material)
  • några små ringar och öglor

Jag klippte isär mitt tjocka pärlhalsband och skruvade i öglor i pärlorna i ändarna, klippte till vitt satinband och hängde på allt på de stora ringarna. På halsbandet tog jag bara bort låset, där fanns redan ringar i ändarna. Voila!

Ringarna i nacken knöts ihop med svart satinband.

OBS! Inga äkta pärlor fick sätta livet till för detta projekt! 😉

Kommentera

