Produktiv helg

Trots 50 års-kalas och vintersport på TV blev det en hel del pysslande i helgen. Jag har spanat på Frosta designs virkpaket ett tag och i lördags passade jag på att köpa Balja. Två nystan med trikåtrasor, virknål nr 7 och en stor kopp te gav nedanstående resultat.

Balja virkad av trikåtrasor.

Jag hann virka hela baljan på en dag men fick sota för det dagen efter när jag hade träningsvärk i underarm och tumme… Men kul som attan var det!

Frosta säljer dessutom refillpaket i tre olika färger som de tillverkar i samarbete med Vidkärrs Dagcenter för vuxna förståndshandikappade i Göteborg. Beundransvärt initiativ av Frosta och bra för mig som vill virka mer!

Undrar du vad det är för grönt stickprojekt i baljan? Jag berättar mer om det imorgon!

Kommentera

