Ny virkbok

Jag fick boken virka LÄSKIGT söta figurer i julklapp av underbara vännen Caroline. Boken är fylld av underbara amigurumi-figurer med läskigt tema inklusive en apa – fast vad är det för läskigt med den? Mönsterna är enkla och det går snabbt att virka, men grund mönster för kropp och huvud om man vill skapa egna figurer. Äntligen får jag användning av akrylgarnet i fina färger som jag köpte på rea för ett tag sedan. Att sticka kläder i akryl tycker jag är läskigt men mjukisdjur passar ju bra.

Den första figuren är färdigvirkad, nu återstår bara tillbehören så som ögon. De tillverkar jag i Fimo-lera (som Cernitlera fast annat märke) och sen är tanken att limma fast de på figuren.

Den stora frågan är givetvis: vad sjutton ska jag med en massa virkade mjukisfigurer till?

6 responses

  1. Häng dem i backspegeln! Eller gör nyckelringar av dem? Så att nyckelknippan absolut INTE går att stoppa ner i fickan utan nycklarna bara måste komma bort?

  2. Men jag har ju alltid kjol eller klänning – utan fickor – så en gigantisk nyckelring är kanske ett bra sätt för mig att inte glömma mina nycklar på arbetsrummet i tid och otid!

  3. Tihi 🙂 Klart att man har användning för en massa läskiga gosedjur, sy in bjällror och gör kattleksaker av dem, eller så kan du pimpa ditt skrivbord på jobbet. Kanske kan de fungera som voodoo-dockor? Lasse lieman blev ju grymt söt förresten, du får nog virka en till mig i julklapp!

  4. Hej hej!!

    Såg att du virkar sådana där små söta saker. Jag kan inte virka….i alla fall inte mer än en grytlapp. Vad skulle du ta för en liten virkad produkt om du gjorde en sådan??

  5. Sarah: beroende på figur och garn så skulle jag nog vilja ha runt 300 kr för ett virkat monster. Hör gärna av dig på knivshult (at) gmail . com om du vill diskutera närmare.

Kommentera

