Formatkontroll

Jag är en klassisk 6”x6” scrappare. Ni vet, man delar en cardstock i två delar och så har man basen till två kort. Ibland försök jag att vidga mina vyer och göra kort av andra format. Till exempel så har jag köpt cellofanpåsar i ungefär 6”x4” storlek – då tvingas jag göra andra typer av kort för att de ska passa!

papper: grön cardstock, mönstrat från Ladybug and friends.com (dubbelsidigt)
stämplar: Tina Wenke från Stampavie – färglagda med akvarellfärger
dekorationer: blommor från Prima, brads, die från Cuttlebug, Creamy Brown Chalk från Color Box

Kanten klippte jag till med en mönstersax och klistrade fast på baksidan av cardstockens främre flärp. Här ser man också den lätta glittereffekten hos cardstocken.

Kommentera

